Dvēseles spogulis a la Dzene

Biju lūgšanu naktī Matejā, kur gājām cauri 10 baušļiem pēc Bitāna Dvēseles spoguļa jautājumiem.
Tā kā es to iepazinu jau vairākus gadus atpakaļ, tad tie jautājumi gandrīz nemaz mani vairs neķer. Toties tie deva man iedvesmu pierakstīt dažus jaunus jautājumus klāt, kas gan mani ķer:


1.bauslis ..tev nebūs citus dievus turēt manā priekšā
  • Ja tev kaut ko atņemtu (darbu, naudu, dzīvokli, bērnu), vai tu varētu tāpat kā Ījābs tiem, kas saka, ka tev ir kaut kas sagājis grīstē ar to Dievu vai arī tas Dievs nav īsti normāls, atbildēt ar vārdiem: "Tava runa ir gluži tāda kā nelgu sievu runas! Ja mēs esam no Dieva labu saņēmuši, kā tad lai mēs arī nesaņemam ļaunu" un "Tas Kungs bija devis, Tas Kungs ir ņēmis, Ta Kunga Vārds lai ir slavēts!"
  • Vai tu pastāvīgi lūdzies un meklē veidus, lai vairāk laika pavadītu ar Dievu lūgšanā un Vārda lasīšanā?
  • Vai esi apšaubījis Dieva spēju un gribu dziedināt slimības, atbildēt uz lūgšanu, sniegt palīdzību?
  • Vai netici, ka kādās situācijās pasaules likumi ir stiprāki par Dieva likumiem un tāpēc saprātīgāk ir darīt pēc pasaules likumiem?
2.bauslis ..tev nebūs Dieva, sava Kunga, vārdu nelietīgi valkāt
  • Vai tu savu godu un cieņu cilvēku acīs neērtās situācijās neaizstāvi vairāk kā Dieva godu un vārdu?
  • Vai tici, ka viss, kas rakstīts Bībelē ir patiess? Vai ir lietas, kam nepiekrīti?
  • Vai tici, ka Dievs tevi mīl?
4.bauslis ...tev būs savu tēvu un māti godāt
  • Vai piedod vecākiem pāridarījumus pret tevi?
  • Vai lūdz par saviem vecākiem?
5.bauslis ... tev nebūs nokaut
  • Vai tici, ka kādu grēku Dievs tev nav piedevis un izdzēsis sodu par to?
  • Vai neesi tiesājis, izdarījis spriedumus par cilvēkiem?
  • Vai lūdz par saviem ienaidniekiem?
  • Vai nenodarbojies ar sevis salīdzināšanu ar citiem Dieva priekšā dievbijībā vai saņemto svētību daudzumā?



2 komentāri:

Anonīms teica...

Kā tev škiet: vai tu pati nevalkā nelietīgi Dieva vārdu, spriedelējot par litām bez sirds gudrības un laipna prāta?

Asnate teica...

Jā, par to jau tas stāsts, ka šeit es uzskaitīju tos Dvēseles spoguļa jautājumus, kuros es esmu vainīga, jeb citiem vārdiem- kuri mani ķer, kā es izteicos ziņā. Vienkārši, kad esi vairākas reizes nopietni izgājis cauri Bitāna Dvēseles spogulim un iesūdzējis tos grēksūdzē , tad jau tie jautājumi sēž manī iekšā ikdienā un ir diezgan maza varbūtība, ka es pārkāpšu tos tieši tādā veidā vai ka aizvien sapratīšu, ka esmu vainīga. Tāpēc pārformulēju tos tā, lai tie aizvien būtu aktuāli man un ķertu mani. Grēks jau paliek tas pats vecais, tikai formulējums mainīts, lai priekš manis skaidrāk uzrādītu vainu. :)